ofte stilte spørsmål

Må jeg registrere meg på nytt i den nye nettbutikken?

Kan jeg ta bort produkter fra handlekurven?

Hvor gammel må jeg være for å handle på gsport.no?

Kan jeg avbestille en ordre som er ferdig bestilt og betalt?

Kan jeg spore pakken min med PostNord?

Er det trygt å utlevere mine kortdetaljer til gsport.no når jeg betaler for varer på nett?

Hvorfor får jeg tilsendt ordrebekreftelse på bare noen av varene jeg har bestilt?

Hvorfor er det ikke like priser på gsport.no som i G-Sport sine butikker?

Hvorfor er ikke sortimentet identisk i G-Sport sine butikker kontra gsport.no?

Leverer G-Sport overalt i Norge?

Kan jeg velge annen leveringsadresse enn min adresse registrert i folkeregisteret?

Hvordan returnerer jeg en vare som er kjøpt på gsport.no?

Kan jeg kjøpe varer og betale med faktura hos dere?

Hvordan finner jeg kontaktinformasjon og åpningstider til butikkene deres?

Hvor raskt får jeg varene jeg har bestilt på gsport.no?

Hvordan kan jeg se om et produkt finnes i noen av G-Sport butikkene?

Hvilke betalingsalternativer finnes på gsport.no?

Jeg har problemer med å handle på gsport.no, hva gjør jeg?

Hvordan leveres min bestilling?

Hva koster det å få levert en vare fra gsport.no?

Bærer dere inn mine varer ved hjemlevering?

Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?

Kan jeg angre et kjøp på gsport.no?

Hva skjer hvis en vare blir borte under transport?

 

Må jeg registrere meg på nytt i den nye nettbutikken? 
De som hadde en registrert konto før 19. desember 2013 må registrere seg på nytt i den nye løsningen.
Hvis du ønsker tilgang til tidligere ordrehistorikk eller har andre spørsmål kan du kontakte kundeservice.

Kan jeg ta bort produkter fra handlekurven?
I handlekurven kan du endre antall og farge eller fjerne varer. OBS! Endringer må gjøres før ordren sendes, det vil si før du har godkjent kjøpet.

Hvor gammel må jeg være for å handle på gsport.no? 
Du må være fylt 18 år for å handle i vår nettbutikk.

Kan jeg avbestille en ordre som er ferdig bestilt og betalt?
Du kan bare avbestille din ordre før den har blitt behandlet på vårt hovedlager. Send en e-post til oss så snart som mulig.

Kan jeg spore pakken min med PostNord? 
Ja, man kan normalt spore en ordre etter kl 18:00 samme dag som pakkes sendes fra vårt lager. Du vil motta en e-post med sporingsnummer. Med dette sporingsnummeret vil du kunne spore din forsendelse direkte på postnord.no.

Er det trygt å utlevere mine kortdetaljer til gsport.no når jeg betaler for varer på nett? 
Du kan føle deg trygg når du handler på gsport.no. Våre leverandører av betalingstjenester benytter kun vel utprøvde og sikre betalingsalternativer. PayEx bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. Bak denne sikkerhetsstandarden står VISA og MasterCard. All betalingsinformasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering som gjør det umulig for uvedkomne å se og fange opp dine kortdetaljer. Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Du betaler aldri for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt. PayPal tilbyr kjøperbeskyttelse, så du kan handle trygt på nettet

Hvorfor får jeg tilsendt ordrebekreftelse på bare noen av varene jeg har bestilt?
For å korte leveringstiden til våre kunder, leverer vi varer fortløpende (direkte til postutsendelse) fra det lageret hvor varen befinner seg. Behandlingstiden ved lagrene våre kan avvike noe, og medføre at deler av ordre blir sendt ut tidligere enn de resterende varene. Resten av din ordre vil bli bekreftet fortløpende.

Hvorfor er det ikke like priser på gsport.no som i G-Sport sine butikker?
Prismatch gjelder også mot oss selv. Ser du en lavere pris på gsport.no, så gi oss beskjed når du handler i butikk, så får du kjøpt varen for nettprisen (med mindre det er oppgitt på nettsiden at prisen kun gjelder på nett).

Hvorfor er ikke sortimentet identisk i G-Sport sine butikker kontra gsport.no?
Stort sett selger G-Sport sine butikker og gsport.no de samme produktene, men i noen tilfeller lar det seg ikke gjøre å selge varen i butikk. Det kan også være at det innkjøpte partiet ikke er stort nok til at det dekker etterspørselen både i butikk og på gsport.no.

Leverer G-Sport overalt i Norge?
G-Sport samarbeider med PostNord. Varer bestilt på gsport.no leveres over hele fastlands-Norge. Vi leverer ikke til Svalbard eller utland.

Kan jeg velge annen leveringsadresse enn min adresse registrert i folkeregisteret? 
Ja, du kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres.Under "dine personopplysninger", klikker du på ”Legg til ny adresse” og oppgir ønsket leveringsadresse. Dersom du bruker MyPack (Hent i butikk) kan du selv velge hvilken butikk du ønsker varen levert til. Klikk på kartet og velg en av de tilgjengelige butikkene.

Hvordan returnerer jeg en vare som er kjøpt på gsport.no?
Du kan lese om fremgangsmåte for retur/bytte her 

Kan jeg kjøpe varer og betale med faktura hos dere?
Du kan velge Klarna Faktura dersom du ønsker å utsette betalingen. Du kan også velge Klarna Konto, dersom du ønsker å dele opp betalingen over flere måneder.

Hvordan finner jeg kontaktinformasjon og åpningstider til butikkene deres?
Informasjon om våre butikker finner du her.

Hvor raskt får jeg varene jeg har bestilt på gsport.no?
Alle våre varer sendes snarest ut fra vårt lager, normalt 1-2 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Normal leveringstid med Postnord er
1 til 3 virkedager. Det må påregnes 1 ekstra dag ved kjøp av varer som krever montering før utsendelse, slik som sykler, skipakker og trimmaskiner. Leveringstid fra bestilling til varen er klar til å hentes, vil dermed være 1-5 dager. (avhengig av leveringsadresse.)

Hvordan kan jeg se om et produkt finnes i noen av G-Sport butikkene? 
Det kan du gjøre ved å trykke på klikk & hent inne på produktet

Hvilke betalingsalternativer finnes på gsport.no? 
gsport.no godtar kredittkort som Visa og MasterCard som betaling. Vi godtar også Verdikort, PayPal-konto eller kort, Klarna-konto eller faktura og mCASH.

Jeg har problemer med å handle på gsport.no, hva gjør jeg? 
• En eller flere varer i din handlekurv har blitt utsolgt. Forsøk å tømme handlekurven og legg til produkter på nytt
• Kommunikasjonssvikt mellom betalingssystemet og din bankforbindelse. Forsøk et annet betalingsalternativ.
• Ditt Visa eller MasterCard er utstedt i et annet land enn Norge, Sverige eller Danmark.
• Kortet du benytter er sperret fra vår netthandelsløsning.
• Manglende dekning på konto

Hvordan leveres min bestilling? 
gsport.no samarbeider med PostNord. Varene dine leveres til den butikken du velger, eller du kan få de levert hjem på døren eller til jobben. Om du har bestilt pakken levert hos en butikk, vil du få tilsendt en SMS med henteinformasjon så snart pakken er ankommet ditt postkontor. Om du har bestilt ”Hjem på døren” vil sjåføren kontakte deg for nærmere avtale om leveringstidspunktet.

Hva koster det å få levert en vare fra gsport.no? 
Prisen vil variere ut i fra antall kolli, vekt på pakken, hvor du bor, og hvilket fraktalternativ du velger. Frakten regnes automatisk ut i ”handlekurven” og blir oppført som ”frakt fra”. Endelig pris på frakt ser man etter at man har valgt leveringsalternativ.

Bærer dere inn mine varer ved hjemlevering? 
Nei. Hjemlevering er kun bestilt vare levert til din ytterdør på gateplan eller oppgang.

Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?
Hvis varen er transportskadet eller savnet skal du umiddelbart sende en e-post til kundeservice. Er varen skadet eller savnet under transport, vil du få en ny vare uten ekstra kostnad. Den nye varen blir sendt når den reklamerede varen har ankommet vårt lager. Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren oppmerksom på dette når du mottar den. Eventuelle skader som oppdages ved oppakning skal meldes til vårt kundesenter umiddelbart.

Kan jeg angre et kjøp på gsport.no? 
Angrerettloven gir deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. Men vi gir deg hele 30 dagers angrefrist for brukte varer og 100 dagers åpent kjøp for uåpnede varer, fra du har mottatt varen. I tillegg har vi 100 % Fornøyd Garanti. Les mer om våre betingelser for bytte/retur.

Hva skjer hvis en vare blir borte under transport?
G-Sport står ansvarlig for produktet helt til du har mottatt varen og signert for den. Du som kunde står ansvarlig ved retur av vare til oss.